Hvad vi tilbyder

Hos Rebus Børneformidling udvikler vi kommunikationsprodukter i samarbejde med virksomheder og organisationer, der har behov for at formidle et emne for børn.

Vi formidler både lette og tunge emner for børnemålgruppen.

Vi har stor fokus på, at vores produkter skaber en hyggelig, sjov og fortrolig stund, der gør det lettere at få sagt og spurgt om de ting der presser sig på.

Vi kombinerer stærk faglighed med varm storytelling, så man i sidste ende står med et produkt der danner rum for gode samtaler.  

Formidling som børn forstår

Rebus Børneformidling skaber produkter, der hjælper i situationer, hvor samtalen med barnet bliver sat på prøve. Vi har til hensigt at skabe åbenhed om svære emner og understøtter patientforeningers arbejde, videreformidler organisationers vision og spreder viden, der giver børn større tryghed i hverdagen.

Rebus Børneformidling hjælper børn til at forstå den verden, der omgiver dem.

Vi skaber bl.a:

  • Brochurer
  • Bøger
  • Kortfilm til de sociale medier
  • Indhold til hjemmesider
  • Brætspil og legetøj med fagligt indhold
  • Workshops

bandgifIllustration af Pia Olsen

Skræddersyede løsninger

Emnet, målgruppen og jeres ønske til effekt, afgør hvilket medie og stemning vi tillægger produktet. Vi trækker de rette kreative personer ind og sætter det perfekte hold fra gang til gang. Dermed sikres det helt rette udtryk i det enkelte værk. Vi finder i samarbejde med jer den rette form og indhold, der formidler emnet på bedste vis.

lisapngIllustration af Lisa Strøander


Brugerinvolvering og samskabelse

Vi inddrager altid målgruppen på den ene eller den anden led, enten gennem samtaler forud for vores arbejde, undervejs i processen, eller vi skaber værker sammen med børnene.

For barnet, der møder kommunikationsproduktet, skaber det tryghed at opleve, at andre børn står i samme situation og at de har italesat hvad de tumler med, og at de er blevet mødt med forståelse. Det viser, at det er tilladt at tale om emnet, og at de voksne tilskynder åbenhed.

Vi udvikler ligeledes workshops som supplement til fysiske produkter for at skabe så stor effekt som muligt og for at fremme samtalen blandt både børn og voksne.